Monday 22 September 2014

စိတ္​နဲ႔ နမ္​းမိတဲ့ လမင္​း

ကြ်ႏု္ပ္တို႔ အေဆာင္ေရွ႕တြင္ အရပ္အေမာင္း ျမင့္မားျခင္းမရွိသည့္ ဝါးပင္ေလးမ်ား ရွိသည္။ သံုးရာသီလံုးတြင္ အရြက္ ခပ္ စိပ္စိပ္ ရွိေနတတ္သည့္ သရက္ပင္ေလး တစ္ပင္ လည္းရွိသည္။ တကယ္ေတာ့ သရက္ပင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္သည့္တိုင္ ဤသရက္ပင္ ကေလးမွာ သူ႔ကိုယ္လံုး ကိုယ္ေပါက္ႏွင့္ သူ တည္ေနဟန္စသည့္ ပသာဒျဖစ္ဖြယ္ ျမင္ကြင္း ေၾကာင့္ တသီးတ သန္႔စိတ္မွ အသိအမွတ္ ျပဳရျခင္း ျဖစ္သည္။

သစ္ပင္မ်ားကို ခ်စ္တတ္ၿပီး ဂ႐ုတစိုက္ ၾကည့္မိ သူတိုင္းသည္ ဤသရက္ပင္ေလးအား လွသည္ဟု ေျပာၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို သရက္ပင္ပ်ိဳ ကေလး ေအာက္တြင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ဆရာက အုတ္ခံုေလး ျပဳလုပ္ေပး ထားသည္။ သရက္ပင္ ေလး၏ ေရွ႕ဘက္ မ်က္ႏွာစာတြင္ ေရကန္ တစ္ကန္ရွိသည္။ ေနာက္ ဘက္မ်က္ႏွာစာမွာ ဒန္းေလး တစ္စီး ရွိသည္။ ယာဘက္ တြင္ေတာ့ မိမိ တို႔ပင္ကိုယ္ သဘာဝအရ အရပ္မ်က္ႏွာ တစ္ခုခုမွ တစ္စံုတစ္ရာ ကို ဦးၫြတ္ေနဟန္ျဖင့္ တည္ေနေသာ ဝါးပင္ေလး မ်ားရွိ သည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ေကာင္း၊ ေရ ေျမေကာင္းကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔သက္ရွိ သတၲဝါမ်ားအတြက္သာမဟုတ္ဘဲ သက္မဲမ်ားအတြက္လည္း လိုအပ္ေၾကာင္းကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြးမိ ၏။ သရက္ပင္ကေလး၊ ၿပီး ေတာ့ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္၊ သူ႔အနားမွာရွိေနသည့္ အုတ္ေရကန္ေလး သူ႔ ပင္မေသြးေၾကာမ်ားရွင္သန္ဖို႔ ရန္ မိတ္ေဆြေကာင္း ပမာျဖစ္သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ျဖစ္သည္။ ဒန္းကေလး တစ္စီးကေတာ့ သူ႔ အနီးနားတြင္ အၿမဲတစ္ေစ သန္႔ ရွင္း လတ္ဆတ္ေနေစဖို႔ ျဖစ္ခဲ့သည္။ သို႔ဆိုပါလွ်င္ သူ႔ေလာက္မ လွပသည့္ သူ႔ ေဘးနားက သစ္ပင္ေတြကေတာ့ေရာ…။ သူ႔အလွ ကို ပိုမိုေတာက္ပေစမည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ပင္ ျဖစ္ေလလိမ့္မလား။ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤ သရက္ပင္ပ်ိဳ ကေလးေအာက္ က ဒန္းေပၚတြင္ ထိုင္ရင္း အေတြးေပါင္းေျမာက္ မ်ားစြာကို ေတြးေတာ ခဲ့ဖူးသည္။ ေကာင္းကင္ေပါင္း မ်ိဳးစံုကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရဖူးသည္။

တိမ္မ်ားျဖင့္ ထူထပ္ေနေသာ ေကာင္းကင္၊ အျပာေရာင္ေကာင္းကင္၊ တိမ္မ်ား ကင္းစင္ေနသည့္ ၾကည္လင္ေတာက္ပေသာ ေကာင္းကင္ မိုးအံု႔ေနသည့္ေကာင္းကင္၊ ေနသာသည့္ ေကာင္းကင္ စသည္ျဖင့္ ေကာင္းကင္၏ ကႀကိဳး ကကြက္မ်ားကိုၾကည့္ခဲ့ဖူးေလသည္။ ဒန္းကေလးသည္ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါထိုင္ခဲ့သည့္ ေနရာေလး တစ္ေနရာျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ႏွင္းစက္တို႔ ျဖင့္ ေအးျမေနေသာညမ်ားျဖစ္ ထြန္းခဲ့ဖူးသည္။ ျခင္တို႔သည္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္စြာျဖင့္ ပ်ံဝဲေနခဲ့ ၾကဖူး သည္။ ေကာင္းကင္ကို ၾကည္လင္ ထြန္းလက္ ေစသည့္ လျပည့္ညမ်ား၊ ေမွာင္ရိပ္တို႔ ကြန္းခိုေနသည့္ လကြယ္ညမ်ား၊ ၾကယ္စင္မ်ားကို ဖြက္သိမ္းထားသည့္ညမ်ား.. စသည္ျဖင့္ ညေပါင္းမ်ားစြာကို ဤ ဒန္းေလးေပၚမွ ၾကည့္ေန ခဲ့ဖူးသည္။ တစ္ခါတရံေတာ့ မိမိဘဝတြင္ အေရးပါေနရာယူခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕တစ္ေလႏွင့္ အတူ ထိုင္ခဲ့သည္။

လူ႔ဘဝ၏ ေသာက ဒုကၡႏွင့္ အေတြးသက္သက္မ်ားကို အေဖာ္ျပဳၿပီး ထိုင္ေနသည့္ ေန႔စြဲမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ အခ်က္အလက္ကင္းမဲ့ကာ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္တစ္ခုခုအတြက္ ဦးတည္မေနသည့္ ေတြးေတာမႈမ်ားျဖင့္ ကုန္ဆံုးခဲ့သည့္ အခ်ိန္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဤဒန္းကေလးႏွင့္ ဤသရက္ပင္ကေလးကို ေက်းဇူးတင္ သည္။ အေရာင္မ်ိဳး စံုေျပာင္းလဲတတ္သည့္ ညမ်ားက ႀကိဳးစံုသည့္ ေကာင္းကင္မ်ားကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ သက္ေသာင့္ သက္သာ ျဖစ္မႈကို အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေပးႏိုင္ေလ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

(၂)

တကယ္ေတာ့ ဒန္းစီးရျခင္းသည္ လူ႔ဘဝကိုေရာက္ရွိရျခင္းႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူလွပါသည္။ ဒန္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒန္းသည္ အနည္း ႏွင့္ အမ်ား ေတာ့ လႈပ္ခတ္သြားရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ဒန္းဆိုတာ လူေတြကို ယိမ္းထိုး လႈပ္ခတ္ေပးဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနရသည့္ တစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္သည္။ ဘဝ ဆိုတာ ေလာကဓံ ရွစ္ေဖာ္တို႔ျဖင့္ ယိမ္းထိုးလႈပ္စရာ အရပ္ေဒသ တစ္ခုလို ပင္ထင္ျမင္ရ ေသးသည္။

တစ္ခါတရံတြင္ မိမိလိုအပ္ေသာ အေနအထားကို ရရွိဖို႔ ကိုယ္တိုင္ လႈပ္ခတ္ေပးရသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ဒန္းတစ္စီးတြင္ ေရွ႕သို႔တိုးျခင္းသည္ ေနာက္သို႔ ဆုတ္ရန္ အတြက္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္းသည္လည္း ေရွ႕သို႔ တက္ရန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ လူ႔ဘဝတြင္ ေရွ႕သို႔တက္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေနာက္သို႔ ဆုတ္ရန္ အေၾကာင္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဤသို႔ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုတ္ျဖင့္ ယိမ္းယိုင္ လႈပ္ခတ္ေနရျခင္းသည္ လူ႔ဘဝ၏ အသက္ရွင္ရျခင္း ေပေလာဟု ေတြးမိရေသးသည္။ ေျပာင္းလဲျခင္း ေပါင္းေျမာက္မ်ား စြာျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္မည္မွ် ယိမ္း ထိုးခဲ့ၾကၿပီနည္း။ မည္မွ်လႈပ္ခတ္ ခဲ့ၾကၿပီနည္း။ေလာကဓံႀကိဳးမ်ား ေအာက္တြင္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ မည္မွ် ႐ုပ္ေသး ကခဲ့ၾကရ ပါသနည္း။

သံသရာ၏ နက္ေမွာင္ၿပိဳး ျပတ္ေသာဆံႏြယ္မ်ားကိုတပ္မက္ စြာနမ္း႐ိႈက္ခဲ့သည့္ဘဝေပါင္းမ်ားစြာကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔မျမင္ႏိုင္ခဲ့ၾကေပ။ ေလာက၏ ေဆးဆိုးပန္း႐ိုက္ မ်က္ႏွာ ကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ မ်က္မွန္စိမ္းတပ္ၿပီး ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္သည့္တိုင္ ကြ်ႏု္ပ္ ကေတာ့ျဖင့္ ေလာက၏ အလွတရားကို ၾကည့္ျမင္ခ်င္သူသာ ျဖစ္သည္။ သာယာဖြယ္ကိုေတြ႕ရွိေသး လိုသူသာ ျဖစ္သည္။ အျဖဴအမည္း မသဲကြဲခ်င္သည့္ စိတ္မ်က္စိျဖင့္ ေလာက၏ အလွကို ရွာေဖြေနမိ ေလ့ရွိသည္။ “ရွာလွ်င္ေတြ႔သည္” ဆိုေသာ ဆို႐ိုးစကားသည္ ခြ်င္းခ်က္မဲ့ မွန္ကန္သည့္ အဆိုစကာ မဟုတ္ခဲ့ ေသာ္လည္း ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္ ဒန္းကေလးသည္ အလွတခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ျဖင့္ ျမင္ေတြ႕ ခဲ့ရသည္။

(၃)

လျပည့္ည…..။ ထိုညသည္ လျပည့္ည ျဖစ္ခဲ့သည္။ လျပည့္ညဟူေသာ အသိကိုေစာစီး စြာရရွိခဲ့ဖို႔ ေကာင္း ေသာ္လည္း ဂ်ဴး၏ “ခ်စ္သူေရးတဲ့ ကြ်န္မညေတြ” က လျပည့္ကို အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ ေနာက္က်ေနေစခဲ့သည္။ အေမ့ထံမွ “သား ေကာင္းကင္ကိုၾကည့္ ပါ၊ လဟာျပည့္ေနတယ္၊ အေမနဲ႔ သားနဲ႔ လကို အတူၾကည့္မယ္၊ ၿပီး ေတာ့ သားနဲ႔ အေမ လထဲမွာဆံုမယ္၊ လထဲမွာ အေမ သားကို ေတြ႕မယ္” ဟူေသာ ကဗ်ာဆန္ဆန္ မက္ေဆ့ခ်္ေရာက္လာမွသာ ဒန္းေပၚသို႔သြားၿပီး လျပည့္ညကို ၾကည့္ မိေတာ့သည္။ ဒန္းကေလးေပၚမွ လျပည့္ ညသည္ ေတာက္ပမႈ လိုအပ္ေနသေယာင္ ခံစားေနမိသည္။ ဤ လျပည့္သည္ သရက္ရြက္မ်ား ၾကားမွ ျမင္ရေသာ လမို႔မ်ား လားဟု ေတြးမိေသးသည္။

မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ လျပည့္သည္ ဘာေၾကာင့္မ်ား တန္ေဆာင္းမုန္းလ ျပည့္ညက လေရာင္ေလာက္ ေတာက္ပမႈ မရွိရတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ တိမ္တိုက္မ်ားကို ပါ လင္းမသြားေစႏိုင္ ရတာလဲ။ လျပည့္ညဟူေသာ အမည္နာမခ်င္း တူညီပါလ်က္ႏွင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ အလင္းခ်င္း မတူညီရတာလဲ။ အခင္းမ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္မိျခင္းက ကြ်ႏု္ပ္အား လွပေသာ ရသကိုခံစားဖို႔ ေနာက္က်ေနေစခဲ့သည္။ လျပည့္ညမ်ားသည္ မည္သည့္လျပည့္ညမွာျဖစ္ေစ တစ္ေျပးညီတည္း လင္းရမည္ဟု သတ္မွတ္ထား မႈ မရွိပါ။ အလင္းသည္ လင္းခ်င္သလို လင္းမည္သာျဖစ္သည္။ အနည္းငယ္ အားေပ်ာ့ ေကာင္းေပ်ာ့ႏိုင္သည္။ တိုးထြက္ စူးရွေကာင္းစူးရွ ေနမည္ျဖစ္သည္။

ဝါဆိုလျပည့္ညသည္ ကြ်ႏု္ပ္အား ဂ႐ုထားေနမည္မဟုတ္ဘဲ ကမၻာေလာကကို လွည့္ပတ္သြားမည္ သာျဖစ္သည္။ ဒီလိုေတာ့ျဖင့္ မျဖစ္ေသးေပ။ ဓမၼစၾကာ ေဟာေတာ္မူ ခဲ့ေသာ ေန႔က သာလင္းခဲ့ေသာ အရွင္ေကာ႑ည၏ လမင္းသည္ သာမညဖလ ေဟာေတာ္မူေသာေန႔က အဇာတသတ္မင္း၏ လမင္း ေလာက္မလွပါဘူးဟု တစ္စံုတစ္ ေယာက္ကျငင္း ဆိုခ်င္ေသးလွ်င္လည္း ကြ်ႏု္ပ္က မိဂဒါဝုန္ေတာ မွာ သာသည့္လကိုသာ ေရြးခ်ယ္ မိမည္ျဖစ္သည္။ ဟုတ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္က မည္သည့္ လမင္းကိုမဆို ခ်စ္တတ္သူ ေပပဲ။ မည္သည့္ ညခင္းကိုမဆို ခ်စ္တတ္သူ ေပပဲ။ တစ္ျခမ္းပဲ့ လမင္းမွာေတာင္ ပဲသူ႔ အလွႏွင့္ သူေတာ့ ရွိေနခဲ့သည္ ပဲေလ။

(၄)

“စင္စစ္အားျဖင့္ လမင္းသည္ ကမၻာေလာကႀကီးကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာအျဖစ္ အမွတ္ရေစသူပင္ျဖစ္၏။ ဘဝ၏ အဆုတ္၊ အတက္၊ အတိုး၊ အေလ်ာ့ အနိမ့္၊ အျမင့္ တို႔ ကို ျပသေနသူ လည္းျဖစ္၏။ ထို႔ျပင္ အေမွာင္ ေနာက္တြင္ လိုက္ပါလာေသာ အလင္း၊ ေသျခင္းတရား၏ေနာက္တြင္ ကပ္ပါလာေသာ ျပန္လည္ ရွင္သန္းျခင္း၏ သံသရာ လည္တတ္ျခင္းတို႔ကိုလည္း သတိရေစ သူျဖစ္သည္။” “လမင္းသည္ အစဥ္ေျပာင္း လဲေန၏။

သို႔တိုင္ တသမတ္ တည္းျဖတ္သန္းေနသူလည္းျဖစ္၏။ ထိုလမင္း၏ အေျပာင္းအလဲ အဆင့္ဆင့္ကို ကြ်ႏု္ပ္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေနမိသည္။ ခ်ဳပ္ညရီတြင္ ရွည္လ်ားေသာ အရိပ္မ်ား ေအာက္ရွိ စိတ္လႈပ္ရွားခံစားဖြယ္ ရာညမ်ား ညလယ္တြင္ လမင္း၏ နက္႐ိႈင္းၿငိမ္သက္စြာ ျဖန္႔က်က္ ေနျခင္းမ်ား၊ လမင္း၏အသက္႐ွဴ ရင္ခုန္သံမ်ား၊ မလြဲ မေသြ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည့္ ေန႔သစ္ကို သယ္ေဆာင္လာသည့္ တီးတိုးစကားမ်ား အားလံုးကိုပင္ ေစာင့္ၾကည့္ မိသည္။”

“ ေန႔မ်ား လမ်ားကို ေရတြက္ရာ၌ လမင္းသည္ မည္မွ်အေထာက္အကူျပဳ ခဲ့ပါသနည္း။ လမင္းကို ျမင္ေတြ႕ေနရေသာအခ်ိန္မ်ား၌ လစဥ္ အခ်ိန္ပိုင္းမ်ားရွိ ေန႔ ရက္မ်ား ၏ အတိုင္း အဆကို မည္မွ်တိက်မွ်တစြာ တိုင္းတာေပးႏိုင္ ခဲ့ၿပီနည္း။ လမင္းသည္ လူတို႔အတြက္ အလြယ္ကူ အရွင္းလင္းဆံုးေသာ ျပကၡဒိန္တစ္ခ်ပ္ပင္ျဖစ္ ေလသည္” ဟုဆိုေသာ ဂ်ဝါလ ဟာေန႐ူး၏ စကားမ်ားကို သတိ ရမိေတာ့ ကြ်ႏု္ပ္လမင္းမ်ားအား လံုးကို ျပည့္ဝစြာ လက္ခံၿပီး ခ်စ္တတ္သြားပါသည္။ ၿငိမ္ဆိတ္စြာ စဥ္းစားေတြး ေတာမိေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္ထံသို႔ ေသြးဆာ ေနသည့္ ျခင္အုပ္စုက ဝင္ေရာက္ဖြဲ႕အံုလာေတာ့မွ ဒန္းကေလးကို လႊဲဖို႔သတိရမိသည္။

ဒန္းကေလးကို လႊဲစီးလိုက္ေတာ့ ေသြးစုပ္ဖို႔ စုေဝးေရာက္ရွိလာသည့္ ျခင္မ်ားမွာ ဒန္းကေလးဆီမွ တိုးထြက္လာေသာ ေလအဟုန္ ကိုေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ဟန္ျဖင့္ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြား ၾကေတာ့သည္။ ဒန္းကေလးသည္ ကြ်ႏု္ပ္အတြက္ အနံ႔အသက္မထြက္ဘဲ ျခင္မ်ားကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည့္ ယပ္ေတာင္တစ္ေခ်ာင္းလည္း ျဖစ္ျပန္ပါေသးသည္။ ေကာင္းကင္ကို ျပန္လည္ ေမာ့ၾကည့္ ေသာအခါ လမင္းသည္ တိမ္တိုက္တစ္ခုကို ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔ အားယူေနတာကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ၿငိမ္သက္စြာ လွည့္ပတ္ ေနေသာလမင္းသည္ မည္မွ်လွပ လိုက္ပါသနည္း။ မည္ကဲ့သို႔ေသာ မၿငိမ္သက္သည့္ တိမ္တိုက္ကမွ် ဤလမင္းကို ဆြဲငင္ယူေဆာင္ ထားႏိုင္မည္မဟုတ္။ ကမၻာကို ပတ္ေနသည့္ သူ႔ေျခလွမ္းမ်ားကို မည္သည့္ တန္ခိုးရွင္ကမွ် တားဆီး ႏိုင္မည္မဟုတ္ေခ်။

ဤသို႔ျဖင့္ ဒန္းကေလးႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေလာကထဲကလမင္း သဘာဝထဲက လမင္းကိုျမင္ေတြ႕ ခဲ့ရသည္။ ေလာကထဲက အလင္း သဘာဝထဲက အလင္းသည္ ေဖ်ာ့ ေတာ့ သည္ဟု ထင္မွတ္ မိႏိုင္သည့္တိုင္ ခ်စ္ႏိုင္သည့္ စိတ္ထား ရွိခဲ့ပါလွ်င္ ပါးလ်ေသာလမင္းျဖင့္ပင္ လင္းႏိုင္ပါသည္။ ေဆးစက္ေတြ ကြာက်ကာ ရာသီဥတုဒဏ္ကို မလႊဲသာမ ေရွာင္သာခံ ယူေနရ ေသာ္လည္း ကြ်ႏု္ပ္၏ဒန္းကေလးကေတာ့ျဖင့္ သရက္ပင္ပုေလးေအာက္တြင္ ခိုင္မာတည့္မတ္စြာ ရပ္တည္ေန ႏိုင္ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဝါးပင္မ်ားက ေလယူရာယိမ္းၿပိး သူ႔ထံသို႔ဦး ၫြတ္သည့္ အမူအရာ ကိုျပေသာအခါ ဒန္းကေလးက ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ရယ္ေမာကာ လေရာင္၏ အနမ္း ကိုခံယူပါလိမ့္မည္။


သားေအးည

No comments:

Post a Comment